Bc. Marie Jandová

Master's thesis

Aplikace a reflexe principů projektu Slyšet jinak. Modelová výuka pro Cyrilometodějské gymnázium Brno

Application and post-reflection of project Slyšet jinak (Different hearing) principles. Teaching model for Brno junior high school of Cyril and Method
Abstract:
Práce dokumentuje návrh na konkrétní model výuky, jeho aplikaci a následnou reflexi. Vytvořen byl na základě autorčiny účasti na učitelském kurzu projektu Slyšet jinak. Hlavním záměrem je překonat zažité vyučovací metody hudební výchovy, které neumožňují žákům dostatečně projevit svou kreativitu a přetvořit ji v předmět tvořivý, jako je např. výtvarná výchova, rozšířením o elementární komponování. …more
Abstract:
The thesis presents a conception of a specific teaching model with its application and post-reflection based on author’s experience from a course of project Slyšet jinak (Different hearing). The main idea was to overcome the obsolete teaching methods in musical education, which do not support student’s creativity sufficiently and reorganize the subject into a more creative one, such as the musical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Marie Novotná, Ph.D.
  • Reader: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education