Vliv medií na psychiku jedince a společnosti – Bc. Adéla Petránková
Bc. Adéla Petránková
Master's thesis
Vliv medií na psychiku jedince a společnosti
Media influence on the psyche of the individual and society
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vlivem médií na psychický stav člověka. Autorka zkoumá, do jaké míry jsou jedinci ovlivněni médii a s nimi spojenou reklamou. Média působí na člověka v běžném pracovním životě i ve volném čase. Nejrizikovější skupinou jsou samozřejmě děti a dospívající, nicméně i na dospělé čekají v médiích jisté nástrahy. Teoretická část je zaměřena na rozdělení médií a reklamy, jejich …moreAbstract:
This thesis deals with the influence of the social media on human behavior. The author examines the extent to which individuals are affected by the media and related advertising. Social media highly influences our free time but also our normal working life. Children and adolescents belong to the most risky group however on the social media await certain pitfalls for adults too. The theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2017
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/13527/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
- Reader: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Gastronomy , Hospitality Management and Tourism / Hospitality and Spa Management (Study in Czech)
Theses on a related topic
-
Effectiveness of n-back cognitive training: quantitative and qualitative aspects
Vladimír Marček -
Psychologie spotřebního chování
Yuliia Shevtsova -
Spotřební chování na trhu piva v České republice
Jakub Navrátil -
Foreign cultural features in advertisement and their impact on the major society consumers’ behavior
Sergey Ioch -
Effects of advertisement on the consumer
Prince Pal Saini -
Drivers of Consumer Behaviour of Apple and Samsung Users in Uzbekistan
Sitora Salieva -
Vývoj reklamy a propagace v ruských mediích od dob socialismu po dnešní dobu - historie, funkce, typy reklam a jejich psychologické působení.
Anastasiya KRUPPA -
Dopad mediální propagace na prodejnost produktu
Dominika Janochová