Mgr. Markéta MACOUNOVÁ

Master's thesis

Výslovnostní styly v mluvených rozhlasových reklamních spotech

Pronunciation styles in spoken advertising radio spots
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě odborné literatury z oblasti mluvené řeči popsat současný stav a stanovit úroveň kultivovanosti projevu vybraných rozhlasových reklamních spotů. Teoretická část práce uvádí stručný přehled poznatků z jednotlivých oblastí mluvené řeči, reklamy a rozhlasu. Těžiště práce spočívá v analýze vybraných rozhlasových reklamních spotů vysílaných v roce 2006 na celoplošných …more
Abstract:
Describe present status of talking speech and specify the level of an accomplishments spe-ech from different broadcasted advertising parts is the aim of this diploma work. Theoretic part shows a short briefing, pieces of knowledge from each part of talking spe-ech, advertising and radio. The main part of this project is about analyses selected broadcasted promotional parts cho-sen during an year 2006 …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2007
Identifier: 4952

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2007

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MACOUNOVÁ, Markéta. Výslovnostní styly v mluvených rozhlasových reklamních spotech. Zlín, 2007. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 18. 04. 2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Multimedia Communications

Master programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications