Computerized Adaptive Practice of Factual Knowledge – Mgr. Jan Papoušek, Ph.D.
Mgr. Jan Papoušek, Ph.D.
Advanced ('rigorózní') thesis
Computerized Adaptive Practice of Factual Knowledge
Computerized Adaptive Practice of Factual Knowledge
Abstract:
Použití počítačů a jiných elektronických zařízení v rámci vzdělávání se stává stále častějším jevem. Díky tomuto trendu se otevírá mnoha lidem možnost učit se mimo instituce k tomu původně určených, někdy přímo ze svých domovů. V oblasti učení se faktů (například slovní zásoby cizího jazyka), kde procvičování hraje velkou roli, je typickým příkladem nasazení počítačů systém na jejich procvičování. …moreAbstract:
Using computers and other electronic devices in education becomes a growing phenomenon. This trend opens opportunities to learn outside traditional institutions, sometimes directly from their home. In a domain of learning of facts (e.g. vocabulary), where practicing plays a big role, systems for practicing are a good example of this kind of application of computers. To prevent wasting users' time these …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u5jes/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 1. 2016
- Reader: doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D., doc. Ing. Jiří Kléma, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsAdvanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Informatics / Informatics