Mgr. Jan Papoušek, Ph.D.

Advanced ('rigorózní') thesis

Computerized Adaptive Practice of Factual Knowledge

Computerized Adaptive Practice of Factual Knowledge
Abstract:
Použití počítačů a jiných elektronických zařízení v rámci vzdělávání se stává stále častějším jevem. Díky tomuto trendu se otevírá mnoha lidem možnost učit se mimo instituce k tomu původně určených, někdy přímo ze svých domovů. V oblasti učení se faktů (například slovní zásoby cizího jazyka), kde procvičování hraje velkou roli, je typickým příkladem nasazení počítačů systém na jejich procvičování. …more
Abstract:
Using computers and other electronic devices in education becomes a growing phenomenon. This trend opens opportunities to learn outside traditional institutions, sometimes directly from their home. In a domain of learning of facts (e.g. vocabulary), where practicing plays a big role, systems for practicing are a good example of this kind of application of computers. To prevent wasting users' time these …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 9. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2016
  • Reader: doc. RNDr. Lubomír Popelínský, Ph.D., doc. Ing. Jiří Kléma, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Advanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Informatics / Informatics