Mgr. Malika Tursun
Diplomová práce
Sexism in advertising
Sexism in advertising
Anotace:
Tato práce zkoumá rozšířený problém sexismu v reklamě a jeho hluboký dopad na společnost. Studie se ponořuje do světa marketingové komunikace, aby prozkoumala zobrazení genderových stereotypů a následné důsledky pro jednotlivce, kulturu a rovnost pohlaví. Prostřednictvím zkoumání různorodé škály reklam napříč různými mediálními platformami si tato práce klade za cíl osvětlit způsoby, jakými je sexismus …víceAbstract:
Abstract This thesis explores the pervasive issue of sexism in advertising and its profound impact on society. The study delves into the realm of marketing communications to investigate the portrayal of gender stereotypes and the subsequent implications for individuals, culture, and gender equality. By examining a diverse range of advertisements across different media platforms, this research aims …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/kgghz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Marketing Communication / Marketing Communication
Práce na příbuzné téma
-
The EU as Gender-Equality Promoter : Jordan as Case Study
Noura Saleem Asleem Abu Ghrieqanah -
High-Skilled Female Migration and Gender Equality
Radvile BANKAUSKAITE -
Methods and sources of media research and application of the media data in media planning process
Elina Andriasova -
Audience Expectations, Evaluations, and Trust in Czech Public Service Media in a Fragmented Media Environment
Klára Smejkal -
Empowering Media: Media Participation and Homelessness
Vojtěch Dvořák -
Study on the Role of Social Media Media in Brand Communication at Royad Global, Kakat Impex Pvt. Ltd
Sarath Thulaseedharan Mallika -
Space Race and Arms Race in the Western Media and the Czechoslovak Media
Věra Gábová -
Media Convergence: Networked Digital Media in Everyday Life of University Students
Tereza Dolejší