Návrhy strategií pro maloobchod s dárkovým zbožím – Bc. David Pleva
Bc. David Pleva
Bachelor's thesis
Návrhy strategií pro maloobchod s dárkovým zbožím
Recommendation of strategies for the retail gift shop
Abstract:
Práce je zaměřena na nalezení strategií pro maloobchod s dárkovým zbožím na základě analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. Pro analýzu těchto prostředí byla zvolena metoda PESTE, modely BCG, „3C“ a „7S“ a také prvky marketingového mixu. Výsledkem těchto analýz je určení silných a slabých stránek, příležitostí a hrozeb, které následně slouží pro SWOT analýzu a navržení strategií. Na závěr autor doporučil …moreAbstract:
The thesis is focused on finding strategies for the retail gift shop, based on analyzing its external and internal environment. There was used method of PESTE analysis, models BCG, „3C“ and „7S“ and also elements of marketing mix for this analysis of these environments. The conclusion of these analyzes is to find strengths and weaknesses, opportunities and threats, that are subsequently used for the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 7. 2012
Identifier:
https://is.sting.cz/th/fyk2p/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2012
- Supervisor: Ing. Jiří Wagner
- Reader: Ing. Tomáš Dvořák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie StingSting academy
Bachelor programme / field:
Economy and Management / Organization and Management of small and medium sized firms
Theses on a related topic
-
Propagační strategie hrané seriálové tvorby České televize. Diskurzivní analýza propagace seriálu Trapný padesátky
Michal Trusina -
Analýza marketingové strategie The Sims a paratextů hry
Lucie Holanová -
Analýza PR strategie konkrétního podniku ve vybraném médiu
Monika Dušáková -
Analýza využití product placementu v českých seriálech
Nikola Neuwirthová -
Návrh integrované marketingové komunikace pro konkrétní produkt
Barbora Barešová -
Vybraný depozitní produkt – komparativní analýza
Jan Perlík -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan -
Strategická analýza vybrané společnosti (Kuban Agro-product)
Viacheslav Dolbysh