Neoformalistická stylová analýza filmu Tři oříšky pro Popelku (1973) – Viola Bláhová
Viola Bláhová
Bakalářská práce
Neoformalistická stylová analýza filmu Tři oříšky pro Popelku (1973)
Neoformalist Analysis of Style of Three Hazelnuts for Cinderella (1973)
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá neoformalistickou analýzou díla režiséra Václava Vorlíčka Tři oříšky pro Popelku z roku 1973. Práce v první části shrnuje historický kontext a produkční pozadí filmu. Dále je provedena narativní analýza, ve které dochází k rozdělení na tři subsvěty. V další části je pak postupně rozebírán stylový systém filmu. Celá analýza pracuje s vznikem emocí v divákovi směrem k …víceAbstract:
This bachelor thesis is a neoformalist analysis of movie Three hazelnuts for Cinderella (1973) directed by Václav Vorlíček. First part of my thesis summarizes historical context and production background. Next is narrative analysis, where the fictional world is divided into three parts. Next part of the thesis is analysis of the style system of the movie. The whole analysis works with creation of an …víceKlíčová slova
neoformalistická analýzaKlíčová slova
česká kinematografieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
filmová pohádka
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18853
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 6. 2023
- Vedoucí: Zdeněk HUDEC
- Oponent: Šimon ŠPIDLA
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 28. 8. 2024 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros
Název
Vložil
Vloženo
Práva
Theses 9ifjvg 9ifjvg/2
28. 8. 2024
Složky
Soubory
Ivanov, J.
30. 8. 2024