Ivana Kačníková
Master's thesis
Strategické meranie výkonnosti podniku
Strategické řízení výkonnosti podniku
Abstract:
Diplomová práce na téma Strategické řízení výkonnosti podniku se zabývá vytvořením poslání, vize a strategického systému řízení Balanced Scorecard pro společnost GRANITI, s.r.o. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy strategického řízení, systém INFA, metody zaměřené na analýzu prostředí (PEST analýza, Porterův model pěti sil a matice SWOT) a interní analýza. Dále následuje představení metody …moreAbstract:
Diploma Thesis,The Strategic Performance Measurement of Company, is focused on creation of the vision and Balanced Scorecard management system for GRANITI, s.r.o. organization. In the theoretical part, there are explained basic vocabularies of strategic management as system INFA, methodes focused on external analysis of the organization environment (PEST analysis, Porter`s model of five forces and …moreAbstract:
Diplomová práca na tému Strategické meranie výkonnosti podniku sa zaoberá vytvorením poslania, vízie a strategického systému riadenia Balanced Scorecard pre spoločnosť GRANITI, s.r.o.. V teoretickej časti sú vysvetlené základné pojmy strategického riadenia, systém INFA, metódy zamerané na analýzu prostredia (PEST analýza, Porterov model piatich síl a matica SWOT) a interná analýza. Ďalej nasleduje …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 9. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46562
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: Inka Neumaierová
- Reader: Jiří Hájek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46562
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Branding – its history and new challenges
Eliška Veselá -
The role of socio-cultural factors of a selected country for developing marketing communication tools of a selected company: A case study
Barbora Flegelová -
Internal controls as a tool of effective corporate governance: impact of implementation of a set of internal controls on financial performance of the business. Evidence from Cameroon
Foreke Azonwoh -
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of Optimal Way of Financing
Zhilan Xie -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Pavel Vedmanov -
A case study of a company: A strategic turn-key cost-saving marketing solution
Valeriia Malaia -
CSR as a competitive advantage of a company
Cristian Elihu Cantu Cantu