Bc. Iveta DONOVALOVÁ

Master's thesis

Zážitková pedagogika jako prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže

Experience pedagogy as the prevention social pathological phenomena with children and juveniles
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zážitkovou pedagogikou jako prevencí sociálně pato-logických jevů u dětí a mládeže. Teoretická část je zaměřena na zážitkovou pedagogiku, sociálně patologické jevy a jejich prevenci. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjištění, jakým způso-bem probíhá zážitková pedagogika v nízkoprahovém zařízení v Roudnici nad Labem a zda jejím prostřednictvím …more
Abstract:
The thesis centres on an experiential pedagogy as a prevention of social pathology at children and the youth. Theoretical part is concerned on experiential pedagogy, social pa-thology and its prevention. A content of practical part is a research, whose aim was finding, how the experiential pedagogy proceeds in low-threshold institution in Roudnice nad Labem and if via the insti-tution there is an elimination …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 4. 2011
  • Supervisor: Mgr. Šárka Korfová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DONOVALOVÁ, Iveta. Zážitková pedagogika jako prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Ústí nad Labem, 2011. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 21. 03. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta