Vytvoření modelu zážitkového kurzu k rozvoji informační gramotnosti – Bc. Lada Matyášová
Bc. Lada Matyášová
Master's thesis
Vytvoření modelu zážitkového kurzu k rozvoji informační gramotnosti
Creating a model of experiential course to develop information literacy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vytvořením návrhu modelu kurzu zážitkové pedagogiky k rozvoji informační gramotnosti. Specifikuje jak terminologii a teoretické základy nezbytné k sestavení kurzu jako informační gramotnost, specifikaci zážitkové pedagogiky v systému vzdělávání, specifikaci dospívajících jako cílové skupiny i popsání metody na člověka zaměřeného designu, kterou je model kurzu projektován, …moreAbstract:
The thesis deals with creating a draft model of experiential learning course for the development of information literacy. It determines the theoretical foundations necessary to build course such as course for information literacy, the thesis also contains specification of experiential learning in the education system, the specification of adolescents as a target group as well as it describes the method …moreKeywords
Informační gramotnost informační vzdělávání mládež neformální vzdělávání pedagogika volného času zážitkové vzdělávání kurz informačního vzdělávání Information literacy information education youth non-formal education leisure time pedagogy experiential learning information education training course.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nry71/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Alžběta Karolyiová
- Reader: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
eLearningový kurz informační výchovy
Veronika CHYLINSKÁ -
How to tackle disinformation pandemic: Design, realisation and evaluation of a media literacy university course
Veronika Batelková -
E-learningový kurz: Informační společnost a životní prostředí
Kateřina Nečasová -
Designing a predeployment English language course for the Czech Armed Forces personnel
Jaroslav Husák -
Pedagogika volného času jako prostředek k rozvoji digitálních kompetencí
Patrik SLEZÁK -
Lesní pedagogika
Jiří Čech -
Sociální pedagogika v konceptu mezinárodní třídy na University College Lillebælt v Dánsku
Barbora Němcová -
Muzejní fenomén a muzejní pedagogika v prostředí Jihočeského muzea v Českých Budějovicích
Hana ŠVEJKAROVÁ