Functional Sentence Perspective in Daily Press – Kateřina NEJDLOVÁ
Kateřina NEJDLOVÁ
Master's thesis
Functional Sentence Perspective in Daily Press
Functional Sentence Perspective in Daily Press
Abstract:
The subject of this thesis is an analysis of the English Daily Press from the viewpoint of the theory of Functional Sentence Perspective (FSP). The first part of the current work introduces several aspects of the FSP theory, and thus provides the theoretical background for the subsequent analytical section. The aim of the present thesis is to point out how the FSP principles function in different types …moreAbstract:
Předmětem této diplomové práce je analýza anglicky psaného denního tisku z hlediska teorie funkční větné perspektivy (FVP). První část práce seznamuje čtenáře s několika aspekty teorie FVP a poskytuje tak teoretický základ pro následnou analytickou část. Cílem práce je poukázat na to, jak principy FVP fungují v různých typech novinových článků. Zvláštní důraz je kladen na výskyt dynamických sémantických …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Accessible from:: 19. 4. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Ivana Řezníčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
NEJDLOVÁ, Kateřina. Functional Sentence Perspective in Daily Press. Ostrava, 2012. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 19. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro SŠ - Učitelství ruského jazyka a literatury pro SŠ