Barbora Vokounová

Master's thesis

Vliv veletrhů a kongresů na budování image destinace ČR.

Influence of Fairs and Congresses on building destination image of the Czech republic
Abstract:
V této práci je provedena analýza vlivů kongresů a veletrhů na image destinace, a to především s využitím poznatků marketingu v oblasti značek a image. Dále je využita teorie cestovního ruchu a destinačního marketingu. V navrženém interdisciplinárním přístupu představují veletrhy a kongresy faktory, které skrze různé zprostředkovatele ovlivňují image destinace. Kromě přímých obecných přínosů jsou v …more
Abstract:
This diploma thesis analyses the influence of fairs and congresses on destination image. Marketing knowledge in field of branding and image is used as well as theory of tourism and destination marketing. As interdisciplinary approach proposes, fairs and congresses are understood as factors influencing the destination image through various agents. Not only general direct benefits but also variables …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 3. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 1. 2013
  • Supervisor: Jiří Mikeš
  • Reader: Jarmila Indrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/34159

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Cestovní ruch