Bc. Ludvík Děcký

Master's thesis

Pozorování v marketingovém výzkumu

Observation in Marketing Research
Abstract:
Diplomová práce se zabývá otázkami, jak v marketingovém výzkumu použít techniku pozorování a jak zjištěná data efektivně využít. V teoretické části je prostor věnován problematice spotřebitelského chování, rozhodování a vlivů, které na spotřebitele působí a prostor je věnován také problému volby. Autor se také zabývá marketingovým výzkumem, jeho náležitostem, zvláště kvalitativnímu výzkumu. Zároveň …more
Abstract:
This master´s thesis deals with questions of how to use the observation technique in marketing research and how to use acquired data effectively. In the theoretical part, the author addresses the issue of consumer behavior, decision-making, influences affecting the consumers and the problem of choice. The author also deals with marketing research, its essentials, especially the qualitative research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2020
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication

Theses on a related topic