Současný stav výuky sebeobrany pro zrakově postižené v Evropě – Bc. Lubor Medek
Bc. Lubor Medek
Bachelor's thesis
Současný stav výuky sebeobrany pro zrakově postižené v Evropě
The current state of self-defense for people with a visual impairment in Europe
Abstract:
Tématem práce je zkoumání současného stavu výuky sebeobrany pro osoby se zrakovým postižením (ZP), tedy organizací a jednotlivců, zabývajících se tímto tématem na území Evropských států České republiky, Anglie, Německa, Rakouska, Polska a Slovenska. Práce se ve svých kapitolách dotýká problematiky zrakových vad a toho, jak mohou zasahovat do procesu nácviku nebo aplikace sebeobrany, představuje konfliktní …moreAbstract:
The subject of this work is research of the current state of education of self-defense for people with visual impairments (PWVI). The main focus is on the individuals and organizations involved in Europe – specifically in the states of Czech republic, England, Germany, Austria, Poland and Slovenia. The work contains a classification of visual impairments and the ways it interferes with the issues of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dx13p/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Čihounková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studiíMasaryk University
Faculty of Sports StudiesBachelor programme / field:
Physical Education and Sport / Special Education of Security Sections
Theses on a related topic
-
Discourses of troubles of people with visual impairment
Daniela Jaklová Střihavková -
Weekend stay for children and youth with severe visual impairment on the theme: The Hobbit
Tereza SALVADORI -
Využití konceptu Conflict Resolution Education ve školské sociální práci
Tomáš Kučera -
Využití konceptu Conflict Resolution Education ve školské sociální práci
Tomáš KUČERA -
Education in (post)conflict context - interventions of INGOs in South Kivu, DRC
Marcela JANÁČKOVÁ