Karel JURÁŇ

Bachelor's thesis

Šikana na základních školách, její příčiny, následky a možné způsoby prevence

Results, consequences and possible ways to prevent bullying at grammar schools
Abstract:
Bakalářská práce ?Šikana na základních školách, její příčiny, následky a možné způsoby prevence? je věnována problematice šikany na základních školách. Úkolem mé bakalářské práce je v teoretické části přiblížit čtenáři problematiku šikanování u žáků základních škol. V praktické části bylo mým cílem prostřednictvím metody dotazníku a řízeného rozhovoru zjistit, zda a v jaké míře se na druhém stupni …more
Abstract:
In this bachelor diploma I focus on the problem with bullying at grammar schools. My main goal is to describe and demonstrate the problem of bullying at grammar schools in the theoretical part of the work. In the practical part of this work, I used questionnaires and directed interviews to find out if and how much aggressive behavior and bullying are present at the selected grammar schools among the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2009
Accessible from:: 27. 4. 2009
Identifier: 1015888

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2009

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

JURÁŇ, Karel. Šikana na základních školách, její příčiny, následky a možné způsoby prevence. Brno, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 27. 04. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy