Bc. Tereza Zapletalová

Master's thesis

Marketing jako nástroj pro přežití knihoven ve 21. století

Marketing as a tool for library survival in the 21st century
Abstract:
Tato magisterská práce se zaměřuje na roli marketingu jako klíčového nástroje pro přežití a prosperitu knihoven ve 21. století. Teoretická část práce nám poskytne vhled do knihovnictví v České republice a práce knihovníků. Dále si vysvětlíme, co je to marketing a seznámíme se z jeho dílčími aspekty. Praktická část magisterské práce bude vycházet z části teoretické a bude věnována konkrétní analýze …more
Abstract:
This master's thesis focuses on the role of marketing as a key tool for the survival and prosperity of libraries in the 21st century. The theoretical part of the work will give us an insight into librarianship in the Czech Republic and the work of librarians. Next, we will explain what marketing is and learn about its sub-aspects. The practical part of the master's thesis will be based on the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 5. 2024
  • Supervisor: PhDr. Libuše Foberová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Richard Papík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě