Mgr. Ondřej Hruda, Ph.D.

Advanced ('rigorózní') thesis

Srovnávací reklama

Comparative advertising
Abstract:
Ve své práci se zabývám srovnávací reklamou, především výkladem definice srovnávací reklamy dle čl. 2 písm. c) směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES ze dne 12. prosince 2006 o klamavé a srovnávací reklamě, a podmínkami, za kterých je srovnávací reklama v souladu s touto směrnicí dovolena. Inspiraci hledám mimo jiné v zahraniční soudní praxi, především pak v soudní praxi německých soudů …more
Abstract:
In my thesis I deal with comparative advertising, with key focus being put on the interpretation of the definition of comparative advertising in the sense of Article 2 c) of the Directive 2006/114/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 concerning misleading and comparative advertising, and the conditions under which the comparative advertising may be considered as being …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 6. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 1. 2016
  • Reader: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D., prof. JUDr. Martin Boháček, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Masaryk University

Faculty of Law

Advanced ('rigorózní řízení') programme / field:
Law and Legal Science / Law