Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ – Bc. Jan Moudrý
Bc. Jan Moudrý
Master's thesis
Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ
Self-guided Learning and Vocabulary Learning Strategies in Lower Secondary School Learners
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na schopnost autoregulace procesu osvojování slovní zásoby v cizím jazyce u žáků 2. stupně základní školy. Práce popisuje základní faktory ovlivňující proces učení, především motivaci, cíle a význam návyků. Dále představuje relevantní výstupy RVP, včetně výstupů klíčové kompetence k učení. Poté stručně uvádí strategie učení se cizímu jazyku a určité techniky pro osvojování …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the ability of lower secondary school learners to self-regulate their process of learning vocabulary in another language. The thesis describes the basic factors influencing the learning process – mainly motivation, goals and maintaining habits. It also presents relevant Framework Educational Programme outcomes including those for the key learning competencies. Then it …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 8. 2022
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM7343
Thesis defence
- Date of defence: 23. 8. 2022
- Supervisor: Mgr. David Ryška
- Reader: PhDr. Věra Tauchmanová, M.A., Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MOUDRÝ, Jan. \textit{Autoregulace učení a strategie učení pro oblast slovní zásoby u žáků ZŠ}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/9prvjk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 27. 9. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationMaster programme / field:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - anglický jazyk a literatura, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk a literatura
Theses on a related topic
-
The Role of Academic Motivation in Self-Regulated Learning of University Students in Connection with Perceived Academic Performance
Monika Řičicová -
The Use of Smartphones for Informal Learning Outside the Classroom
Pavla Březinová -
Helping the learner to develop their vocabulary learning strategies
Almagul Shakirova -
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Pavel Nikl -
Vocabulary Learning Strategies of Adult Students of English
Andrea Šimečková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
28/9/2022
Kohout, J.
28/9/2022