Drag queen culture as a strategy in advertisements for makeup companies – Lic. Ana Belen Cuba Baldoceda
Lic. Ana Belen Cuba Baldoceda
Diplomová práce
Drag queen culture as a strategy in advertisements for makeup companies
Abstract:
The present study examines the influence of drag queens in make-up advertisements and their impact on consumers' purchase intention. A semi-structured interview and survey was conducted with a sample of 384 women in Prague, with questions designed to measure the results and to generate a logistic regression model with variables to analyze whether there is a positive effect of makeup companies including …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2023
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 5. 2023
- Vedoucí: Ing. Richard Selby, Ph.D.
- Oponent: Zdenek Linhart, externi
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
CUBA BALDOCEDA, Ana Belen. \textit{Drag queen culture as a strategy in advertisements for makeup companies}. Online. Diplomová práce. Praha: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/9q1p74/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaČeská zemědělská univerzita v Praze
Provozně ekonomická fakultaMagisterský studijní program:
Economics and Management
Práce na příbuzné téma
-
Global Marketing and Local Culture: The Case of Škoda in Turkey
Aybüke Uzsoylu -
Global marketing and local culture
Marzhan Aliyeva -
Global marketing and local culture
Yumiko Sasahara -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Marketing in various cultural and social settings
Minh Chau Nguyen
Název
Vložil
Vloženo
Práva