Nové interpretační prostředky v soudobé české hudbě pro kytaru – Josef Mazan
Josef Mazan
Disertační práce
Nové interpretační prostředky v soudobé české hudbě pro kytaru
NEW INTERPRETATION MEANS IN CZECH CONTEMPORARY MUSIC FOR THE GUITAR
Anotace:
Tato disertační práce se zabývá výzkumem nových interpretačních prostředků v díle českých soudobých skladatelů pro kytaru. Bylo vybráno devatenáct děl, v rozmezí od roku 1943 do roku 2015. Materiál získaný analýzou je prostřednictvím srovnávání rozebírán do větší hloubky. Výsledek bádání lze shrnout do teze, že psát dobře pro kytaru znamená rozumět problematice pravé ruky. V kapitole o instrumentaci …víceAbstract:
This dissertation explores the field of new interpretation means in the compositions for the guitar solo by Czech contemporary authors. Nineteen works have been chosen, in the period from 1943 to 2015. The material obtained through analysis is by the means of comparison explored into a greater depth. The result of the research can be summarised in the statement that to write well for the guitar means …víceKlíčová slova
hudbaKlíčová slova
kytaraKlíčová slova
hudba pro kytaruKlíčová slova
20.-21. stoletíKlíčová slova
hudební interpretaceKlíčová slova
novodobé kompoziční směryKlíčová slova
česká hudbaKlíčová slova
hra na kytaru
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 4. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9834
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2017
- Vedoucí: Štěpán RAK
- Oponent: Miloslav KLAUS
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 23. 8. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaDoktorský studijní program / obor:
Hudebního umění / Interpretace a teorie interpretace
Práce na příbuzné téma
-
Ligetiho kompoziční techniky jako inspirační zdroj pro vlastní kompoziční práci se zřetelem ke klavírní tvorbě
Soňa Vetchá -
Deterministický kompoziční přístup a jeho vliv na skladatelovo myšlení
Petr Hora -
Integrace jazzových prvků ve vlastní kompoziční práci - jako doplňková písemná práce
Kateřina Horká -
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Eliška Cílková -
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Štěpán Drtina -
Otevřená kompoziční tvorba neomezené možnosti inspirace za pomoci p očítače
Jiří Kadeřábek -
Specifika kompozičního myšlení v současn é estonské hudbě
Jan Dřízal -
Hudební režie historicky poučené interpretace na autentickém nástroji
Sarah Jedličková