Specifika obchodních jednání s německými partnery – Jiří Bouzek
Jiří Bouzek
Master's thesis
Specifika obchodních jednání s německými partnery
Specifics of business negotiation with Germans
Abstract:
Práce přibližuje čtenáři německou kulturu se zaměřením na kulturu obchodního jednání. Poskytuje rady, jak být v komunikaci s Němci úspěšnými a čeho se vyvarovat. V práci jsou porovnávány autorovy osobní zkušenosti získané pobytem v Německu se zkušenostmi autorů knih o mezikulturní komunikaci a s výsledky mezikulturních výzkumů. K analýze německé kultury je využito kulturních dimenzí definovaných Geertem …moreAbstract:
The thesis describes German culture, especially the culture of business negotiation. It provides the reader with tips how to be successful when negotiating with Germans. Author's personal experience gained during long-term stay in Germany are compared with experience of renowned authors of books about intercultural communication and with results of their research. Culture dimensions of Geert Hofstede …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 10. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23944
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2011
- Supervisor: Petr Král
- Reader: Andreas Höfinghoff
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23944
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
COVID-19 and international business negotiation tendencies of Negotiators: A comparative study of face-to-face negotiation versus video negotiation
Niko August Nyman -
Linguistic Means in Business Negotiation
Hana ŘIČÁNKOVÁ -
Strategies and Tactics of Effective Business Negotiation
Martina KOLMAČKOVÁ -
Cross - cultural differences in business negotiation process: Case study Russia, China, USA.
Veronika Makarenko -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Nikola Pikhartová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Eliška Divišová -
Obchodní vyjednávací techniky jako nástroj pro zvyšování tržeb vybrané společnosti
Věroslav Ježek -
Vliv kulturních specifik na mezinárodní obchodní jednání. Čínské obchodní jednání
Jitka Odehnalová