Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage – Bc. Olga Grashchenkova
Bc. Olga Grashchenkova
Master's thesis
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Abstract:
Práce se zaměří na vliv inovací a kreativity na podniky a jejich přínos ke konkurenčním strategiím. Cílem diplomové práce je objasnit skutečnou úlohu inovací a tvořivosti na příkladu konkrétní společnosti, odhalit hlavní specifika jejích výzkumných a vývojových aktivit a porovnat je s osvědčenými postupy velkých mezinárodních korporací. Cílem diplomové práce je zdůraznit případovou studii vybrané společnosti …moreAbstract:
This thesis work is going to focus on the influence of innovation and creativity on businesses and its contribution to competitive strategies. The aim of the thesis is to illustrate the actual role of innovations and creativity on the example of a particular company, by revealing the main specificities of its research and development activities and by comparing such activities with the best practices …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/t31sj/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2018
- Supervisor: MSc Oldřich Dutý
- Reader: Ing. Miroslav Pavlák, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Business Diplomacy as a Tool for International Managers in Multi-National Corporations
Béla Rohmer -
The changing role of in-house legal department in connection with the advisory function to business in international corporations
Vítězslav Traurig -
Developing an International Manager
Lucie Vršovská -
Netradiční marketingová komunikace společnosti Apple
Petr Prokeš -
Vzdálená správa zařízení Apple ve školství
Denis Prokůpek -
Strategická analýza akciové společnosti Apple
Milan Rada -
Technická analýza vybraného akciového titulu; případová studie: Apple Inc.
Lukáš Braťka -
"Think different" aneb Apple pod vedením Steva Jobse
Barbora Růžičková