Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole – Michaela Kopečná Kubínová
Michaela Kopečná Kubínová
Bachelor's thesis
Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole
Teacher's strategy in solving conflict situations among children in kindergarten
Abstract:
Bakalářská práce výzkumného charakteru se zabývá strategiemi, které učitelé volí při řešení konfliktních situací. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaké strategie učitelé volí při řešení konfliktních situací. Teoretická část sumarizuje poznatky o konfliktu, ukazuje možné strategie, které učitel může použít v konfliktních situacích, a pojednává o základním vývoji dítěte předškolního věku. Práce je …moreAbstract:
The bachelor thesis of research character deals with strategies that teachers choose when solving conflict situations. The aim of the bachelor thesis was to find what strategies teachers choose when solving conflict situations. The theoretical part summarizes the knowledge of conflict, shows the possible strategies the teacher can use in conflict situations and discusses the basic development of a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Hana Navrátilová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOPEČNÁ KUBÍNOVÁ, Michaela. \textit{Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole}. Online. Bachelor's thesis. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Humanities. 2018. Available from: https://theses.cz/id/9v83gt/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Kopečná Kubínová, Michaela. Strategie učitele při řešení konfliktních situací mezi dětmi v mateřské škole. Zlín, 2018. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Preschool Teacher Training