Pokus o vymezení žánru současného konspiračního dokumentárního celovečerního filmu – Mgr. Martin Režný
Mgr. Martin Režný
Bakalářská práce
Pokus o vymezení žánru současného konspiračního dokumentárního celovečerního filmu
An Attempt to Define the Genre of Feature-Length Contemporary Conspiracy Documentary Film
Anotace:
Tato práce se zabývá v současnosti velmi populárním žánrem konspiračního dokumentárního filmu, jehož počátky se dají vystopovat do první poloviny dvacátého století. Od té doby ale prošel značným vývojem a po události přezdívané „9/11“ se dá hovořit o nové vlně nebo dokonce o renesanci v rámci tohoto žánru, která ale dosud nebyla řádně vědecky zmapována a reflektována. Cílem této práce je tedy vymezení …víceAbstract:
This paper is about the genre of feature-length conspiracy documentary film, which is presently very popular. The origin of this genre can be traced back to the first half of the twentieth century. However, since then it went through a significant evolution and after the event nicknamed „9/11“ a new wave appeared, a renaissance even. As of yet this has not been properly scientifically documented and …víceKlíčová slova
teorie konspirace dokumentární film propaganda mystifikace sci-fi filmová teorie semiologie naratologie audiovizuální analýza funkcionální analýza komparativní analýza conspiracy theory documentary film mystification film theory semiology narratology audiovisual analysis functional analysis comparative analysis
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gfu3c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2011
- Vedoucí: prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
- Oponent: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
Zvuková kompozice filmů Já, černoch (1958) a Kronika jednoho léta (1961) a jejich komparace: Audiovizuální analýza podle Michela Chiona
Lucie ZELENÁ -
Komparativní analýza dánského seriálu Forbrydelsen a jeho amerického remaku The Killing
Eva ZÁLEŠÁKOVÁ -
Komparativní analýza dánsko-švédského seriálu Bron a jeho amerického remaku The Bridge
Andrea ALEXOVÁ -
Komparativní analýza profesionálních a amatérských titulků k sitcomu Peep Show
Matěj VAŠINA -
The Use of the Multimodal Analysis in Audiovisual Translation
Barbora ANDRŠOVÁ -
Qualitative analysis of audiovisual subtitles
Petra POSTUPOVÁ -
Audiovisual translation: a comparative analysis of two versions of the TV show "The Office"
Natálie VESELÁ -
Analysis of the Dubbed Translations of the Rick and Morty Series
Juraj Hrmo