Big data a jejich využití ve vybraných mezinárodních společnostech v českém prostředí – Eliška Horáková
Eliška Horáková
Master's thesis
Big data a jejich využití ve vybraných mezinárodních společnostech v českém prostředí
Big data and its use in selected international companies in the Czech environment
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá využitím big data a s nimi spojených technologií ve velkých mezinárodních společnostech. Cílem práce je diskutovat big data problematiku a poznat její využití ve vybraných společnostech. Literární rešerše je věnována přehledu big data technologií, možnostem jejich využití, výhodám a rizikům, které tato technologie přináší. Dále je literární rešerše zaměřena na trendy …moreAbstract:
This diploma thesis deals with big data usage and related technologies in large international companies. The aim of this thesis is to discuss big data topic and to learn about its usage in selected companies. Literature review deals with the overview of big data technologies, possibilities of their use, advantages and risks of this technology. Furthermore, the literature review is focused on trends …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89126
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Radek Čajka
- Reader: Iveta Černá
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89126
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Proposal of Data-driven Approach to Project Management Innovation for a Specific Company
Magdaléna Grochalová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Šárka Grguričová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Renata Švihovcová -
Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR/ Company Culture in a Chosen Firm in the Czech Republic
Lukáš Kučera -
Firemní kultura jako marketingový nástroj
Jana Hůlová -
Firemní kultura a nadnárodní firmy
Otakar Rákosník -
Firemní kultura a její význam pro úspěšnost firmy
Alžběta Prouzová -
Firemní kultura a její význam pro podnikovou strategii
Adéla Vodvářková