Martina Kořínková

Master's thesis

Analýza prodejních dat vybrané společnosti se zaměřením na rychloobrátkové zboží

A sell-out data analysis of a particular company with focus on fast moving consumer goods
Abstract:
Práce se zaměřuje na význam analýzy prodejních dat pro podporu rozhodování. Teoretická část se zabývá charakteristikou a sepcifiky odvětví business intelligence i jeho vývojem, rozebírá omezení a příležitosti pro rozvoj. Je rozvedena jak stránka zpracování dat, tak postup a techniky při samotné analýze. Praktická část je zaměřena na prodejní data konkrétního řetězce z pohledu dodavatele rychloobrátkového …more
Abstract:
The thesis deals with data analysis importance for decision making process. The theoretical part focuses on characteristics and specific attributes of the business intelligence, its history and development, limitations and opportunities. The data processing as well as steps or techniques necessary for the analysis are further examined. The practical part deals with sell-out data analysis of a particular …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 6. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 2. 2012
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/30138