Psychologické fenomény v behaviorální ekonomii – Matúš Javor
Matúš Javor
Diplomová práce
Psychologické fenomény v behaviorální ekonomii
Psychological Phenomena in Behavioral Economics
Anotace:
Diplomová práce se zabývá tématem vybraných fenoménů behaviorální ekonomie. Konkrétně se jedná o fenomény vlastnický efekt, efekt návnady a paradox volby. Cílem práce je ověřit influenci zmíněných fenoménů behaviorální ekonomie v praxi. Rešeršní část se pak zaobírá analýzou těchto jevů, které ovlivňují rozhodování ve finančních či ekonomických otázkách a způsobují, že se jedinec chová iracionálně, …víceAbstract:
Diploma thesis deals with topic of given phenomena of behavioural economics. Specifically, it deals with endowment effect, decoy effect and paradox of choice. The goal of the thesis is to verify influence of given phenomena of behavioural economics in practice. Research part deals with analysis of the phenomena which influence decision-making in financial or economic issues and causes individual to …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 12. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/53635
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2017
- Vedoucí: Martin Musil
- Oponent: Josef Novák
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/53635
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Management
Práce na příbuzné téma
-
Racionální a iracionální motivy volebního chování
Kamila Hamalčíková -
The Decoy Effect in Airfare Choice
Karina Drebezgina