Implementace pomocných prvků pro děti s ADHD do dětské prózy – Bc. Monika Kavčiaková
Bc. Monika Kavčiaková
Master's thesis
Implementace pomocných prvků pro děti s ADHD do dětské prózy
Implementace pomocných prvků pro děti s ADHD do dětské prózy
Abstract:
Currently, there is a large amount of information available, regarding supportive measures for ADHD readers dealing with reading comprehension issues. The aim of this diploma thesis is to gather, and process said information in its theoretical part and subsequently form and present a practical output which demonstrates how could the implementation of chosen measures look like within a children’s literature …moreAbstract:
V aktuálnej dobe existuje veľké množstvo dostupných informácií a opatrení, ktoré sa snažia riešiť problematiku a uľahčenie čítania pre deti s poruchu pozornosti a hyperaktivitou. Táto diplomová práca ich vo svojej teoretickej časti spracováva a následne sa svojim praktickým výstupom snaží prezentovať, ako by mohla vyzerať ich aplikácia v rámci upraveného prozaického diela detskej literatúry. Výsledným …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gs7ba/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2024
- Supervisor: MgA. Matěj Smetana, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Secondary School Teacher Training in Arts and Visual Creative Works / Secondary School Teacher Training in Arts and Visual Creative Works
Theses on a related topic
-
Vliv spánkových epileptiformních výbojů v EEG na výskyt jádrových příznaků ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u dětí s benigní epilepsií s centrotemporálními hroty
Pavlína Danhofer -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Adolescent s lehkou mentální retardací a poruchou pozornosti s hyperaktivitou
Zuzana Štučková -
Děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou v mateřských školách
Tereza Francová -
Terapie a aktivity využívající koní u osob s poruchou pozornosti s hyperaktivitou, poruchami autistického spektra a posttraumatickou stresovou poruchou
Marie VLČKOVÁ -
Jedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Silvie Hyková -
Cílená pohybová intervence pro dítě předškolního věku s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou
Lucie HAMERNÍKOVÁ -
Žáci se syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou v prostředí běžných základních škol
František Pažourek