Bc. Zuzana Rösnerová

Diplomová práce

Green marketing a green washing

Green marketing and green washing
Abstract:
The topic of the thesis is green marketing and greenwashing. The theoretical part of the thesis defines the key concepts, explains their historical development, and offers an overview of the research dealing with the perception of greenwashing by consumers. The qualitative research conducted on a focus group inspected, how the greenwashing influences Generation Z's perception of a green marketing and …více
Abstract:
Témou diplomovej práce je zelený marketing a greenwashing. Teoretická časť práce vymedzuje základné pojmy, historický vývoj týchto konceptov a predstavuje výsledky rôznych štúdií, ktoré sa zaoberali vnímaním greenwashingu zo strany spotrebiteľov. Kvalitatívny výskum prostredníctvom focus group, si kládol za cieľ identifikovať, ako ovplyvňuje greenwashing vnímanie zeleného marketingu Generácie Z a akú …více
 
 
Jazyk práce: slovinština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 21. 6. 2022
  • Vedoucí: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
  • Oponent: Ing. Dušan Mladenović, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masarykova univerzita

Ekonomicko-správní fakulta

Magisterský studijní program / obor:
Podniková ekonomika a management / Podniková ekonomika a management