Bc. Eva Honzíková
Master's thesis
Spotřebitel a produkty Fair Trade
The Consumer and Fair Trade Products
Abstract:
Diplomová práce se zabývá systémem Fair Trade a nákupním chováním spotřebitele. Cílem práce je identifikace bariér a možností prodeje Fair Trade produktů v České republice a následná formulace doporučení prodejcům k podpoře jejich prodeje. Vlastní práce zahrnuje dotazníkové šetření u spotřebitelů zaměřené na nákup Fair Trade produktů a také polo-strukturované rozhovory s prodejci Fair Trade zaměřené …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the Fair Trade system and consumer buying behavior. The aim of the thesis is to identify barriers and opportunities for the sale of Fair Trade products in the Czech Republic and the subsequent formulation of recommendations to dealers to support their sales. The work itself includes a consumer questionnaire survey focused on the purchase of Fair Trade products as well …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2017
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petra Šánová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics Policy and Administration / Economics and Cultural Studies
Theses on a related topic
-
The shift of customers buying behavior as a result of “corona crisis”
Usupbekova Usupbekova -
The Impact of Technological Advancements on Impulse Buying Behavior in Shanghai's B2C E-commerce Sector
Evdokia Michael -
The factors influencing consumer buying behaviour in Indian Civil Aviation Industry
Somya Bhatnagar -
Chování spotřebitele na trhu s Fair trade produkty
Martina Skulínková -
Chování spotřebitele na trhu s Fair Trade produkty
Lucie Zobačová -
Chování spotřebitele ve vztahu k fair trade produktům v Brně
Aneta Marečková -
Chování spotřebitele při nákupu Fair Trade produktů ve vybraném regionu
Josef Špráchal -
Koncept Fair Trade a jeho možnosti v prostředí maloobchodu na území České republiky
Jirušková Jirušková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights