Bc. Magdaléna Gorčíková

Diplomová práce

Predikce školní ne/úspěšnosti v oblasti čtenářské gramotnosti žáků 1. st. ZŠ v kontextu rodinného prostředí

Predicting Reading Literacy in Primary School: The Contribution of Family Environment
Anotace:
Cílem této práce je analýza prediktorů raného čtení u českých dětí od první do šesté třídy a to v kontextu rodinného zázemí. Práce hledá odpovědi na to, jaké dovednosti v oblasti jazyka a kognice na počátku 1. třídy (plynulost vybavování si slov, slovní zásoba a fonologická měřítka) a na konci první třídy (spojování obrázků s textem) a druhé třídy (dekódování, fonologická měřítka a morfologie) souvisí …více
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the predictors of early reading in Czech children from the first to the sixth grade in the context of family background. The thesis seeks answers on what language and cognition skills at the beginning and at the end of the 1st grade (reading fluency, vocabulary and phonological awareness) and at the end of the second grade (decoding, phonological awareness and morphology …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 7. 2022

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 7. 6. 2023
  • Vedoucí: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
  • Oponent: PhDr. Katarína Šafárová, Ph.D.

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta