Ing. Karel Kraus

Master's thesis

Obchodní strategie společnosti ŠKODA PRAHA v jihovýchodní Evropě

Business strategy of SKODA PRAHA in southeastern Europe
Abstract:
Tato závěrečná práce se zabývá problematikou vstupu české firmy na zahraniční trhy. Za pomoci známých teorií jako jsou VRIO analýza či Porterových 5 sil je postupně provedena vnitřní a vnější analýza. Z výsledku analýzy jsou pak vybraný vhodné trhy a určena strategie pro tyto potencionální trhy.
Abstract:
This final thesis deals with the issue of a Czech company's entry into foreign markets. With the help of well known theories such as VRIO analysis or Porter's 5 forces, internal and external analysis is gradually performed. Appropriate markets and dedicated strategies for these potential markets are selected from the analysis.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2018
  • Supervisor: JUDr. Josef Novák
  • Reader: Ing. Patricia Jakešová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní