Vendula PEŘINOVÁ
Bachelor's thesis
Archetyp matky v reklame
Mother Archetype in Advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá archetypem matky a jeho použitím, projevem a promě-nou v reklamě. Teoretická část práce zachycuje pojem archetyp matky a s ním spojené nejznámější atributy, které vycházejí z pohádek, mýtů a tradic. Praktická část práce před-kládá ukázky tištěné reklamy od počátku 20. století až po dnes a zkoumá na nich využití a proměnu archetypu. Další součástí práce je i realizovaný dotazníkový …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the mother archetype and its using, display and the trans-formation in advertising. The theoretical part of thesis shows the mother archetype term and its best-known attributes based on fairy tales, myths and traditions. The practical part presents examples of printed ad from the early 20th century to these days. It examines using and transformation of mother archetype …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
13631
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2010
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PEŘINOVÁ, Vendula. Archetyp matky v reklame. Zlín, 2010. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
- No theses on a related topic available.