Franchising a jeho uplatnění v podmínkách maloobchodu s potravinami v České republice – Tamara Pitelková
Tamara Pitelková
Bachelor's thesis
Franchising a jeho uplatnění v podmínkách maloobchodu s potravinami v České republice
Franchising and its Application in Terms of Food Retail in the Czech Republic
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o franchisingu, jedné z mnoha moderních forem podnikání. Práce se zaměřuje na franchising v maloobchodu s potravinami. Práce se dělí na dvě hlavní části: teoretickou a analytickou. V teoretické části práce je vysvětlen franchising o něco podrobněji, včetně bližšího rozebrání historie. Dále zde jsou zhodnoceny současné právní a obchodní podmínky, což je prvním dílčím cílem …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with franchising, one of many modern forms of business. The thesis focuses on franchising in food retail. The Thesis is divided into two main parts: theoretical and analytical. In the theoretical part of the thesis franchising is explained more in detail including a closer analysis of the history. Furthermore, the current legal and commercial terms are evaluated, which is …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2017
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PITELKOVÁ, Tamara. \textit{Franchising a jeho uplatnění v podmínkách maloobchodu s potravinami v České republice}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2017. Available from: https://theses.cz/id/a9gt05/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Změny v chování spotřebitele v souvislosti s COVID-19 na trhu s potravinami
Jiřina PANSKÁ -
Rozvoj reklamní kampaně (jako příklad, organizace maloobchodu s potravinami "Dobryňa")
Mikhail Alikin -
Proteínová tranzícia v kontexte nízkouhlíkovej stratégie českého maloobchodu s potravinami
Adriána Valíčková -
Stratégia e-shopov s potravinami - komparácia prístupov
Michael Kostolný -
Redukce a využití potravinového odpadu v maloobchodních prodejnách s potravinami: Případová studie
Lucie Tisoňová -
Podnikatelský záměr - založení maloobchodu s potravinami
Michal Trnka -
Konkurence na maloobchodním trhu s potravinami v EU
Kristýna Havlačková -
Identifikace faktorů ovlivňující věrnost zákazníku k maloobchodům s potravinami v ČR.
Irena Skokanová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights