Bc. Petr Loutocký

Master's thesis

IKEA efekt a jeho vliv na chování spotřebitele

IKEA effect and its impact on customer behaviour
Abstract:
Loutocký, P. IKEA efekt a jeho vliv na chování spotřebitele. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Tato diplomová práce se věnuje působení IKEA efektu na spotřebitelské chování a rozhodování. IKEA efekt je skutečnost, kdy spotřebitelé přiznávají produktům vyšší hodnotu, pokud se jakýmkoliv způsobem podílejí na jeho úpravě či finální podobě, ať už se jedná o personalizovaný výrobek …more
Abstract:
Loutocký, P. IKEA effect and its impact on customer behaviour. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2024. This thesis explores the impact of the IKEA effect on consumer behavior and decision making. The IKEA effect refers to the phenomenon which describes consumers attributing higher value to products they have had in any way contributed to by adjustments or change of final appearance, whether …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2024
  • Supervisor: doc. Ing. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
  • Reader: Lenka Procházková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta