Bc. Tomáš Hofman
Master's thesis
Srovnávací reklama
Comparative advertising
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat srovnávací reklamu jako jednu z možností nekalého soutěžení a její význam v hospodářské soutěži, informovat o základních rysech reklamního srovnávání, a to jak v české, tak evropské právní úpravě a stejně tak o jejich možném výkladu. Jedním z dalších cílů je nalézt a stanovit hranici přípustnosti srovnávací reklamy a vztah její skutkové podstaty k ostatním skutkovým …moreAbstract:
The aim of this thesis is to outline the concept of comparative advertising, as one of the possibilities of unfair competition and its importance in the competition, information on basic features comparison and advertising both in Czech and European legislation as well as their possible interpretation. One further objective is to find and fix the limit of admissibility of comparative advertising and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/w1kbg/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2013
- Supervisor: JUDr. Radim Pastrňák, Ph.D.
- Reader: JUDr. Taťana Sommerová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Srovnávací reklama
Lucie Vohryzková Horáčková -
Klamavá reklama v marketingové praxi
Elizaveta Korotkova -
Klamavá reklama
Eva Zvěřinová -
Klamavá reklama a její působení na zákazníka při nákupním rozhodování
Barbora Zatloukalová -
Klamavá reklama a její působení na zákazníka při nákupním rozhodování
Barbora Zatloukalová -
Klamavá reklama
Pavel Pikna -
Klamavá reklama
Lucia Candráková -
Klamavá reklama v ČR
Václav Haták