Výchova uměním bez "vciťování"? Brechtovo epické divadlo s přesahem do brněnského prostředí. – Mgr. Petra Kopáčková
Mgr. Petra Kopáčková
Master's thesis
Výchova uměním bez "vciťování"? Brechtovo epické divadlo s přesahem do brněnského prostředí.
Art Education without "Empathizing"? Brecht's epic theatre impact on Brno.
Abstract:
První část diplomové práce se snaží zodpovědět v názvu položenou otázku, zda lze skrze umělecké dílo vychovávat i bez vciťování, čili bez emoční zainteresovanosti diváka do díla. Zatímco klasické přístupy k výchově uměním nepřipouštějí při recepci uměleckého díla absenci emocionálního prožívání a dominanci jiné umělecké funkce než estetické, Bertolt Brecht emoce v divácích cíleně potlačuje a do popředí …moreAbstract:
In the first part of the thesis we are trying to answer question asked in the title – whether it is possible to educate without the “empathizing“ in the art work, i.e. without emotional involvement of the viewer in the art work. While classical approaches to the Art Education do not recognize art work reception without emotional experience and accent aesthetical function as the main artistic function …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dwg0f/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Miloš Štědroň, CSc.
- Reader: PhDr. Petr Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOPÁČKOVÁ, Petra. \textit{Výchova uměním bez ''vciťování''? Brechtovo epické divadlo s přesahem do brněnského prostředí.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/acoya6/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Vztah textu a hudby v procesu recepce literárního díla
Karolína Horáková -
Angloamerická recepce Ingardenova pojetí literárního díla
Hana Řehulková -
Kendall Lewis Walton a problematika recepce uměleckého díla
Jan BĚLOHRADSKÝ -
Proměny recepce prozaického díla Ladislava Klímy od 30. let 20. století do roku 2012 - diskurs reflexí a jeho smysl z hlediska literární historie
Vojtěch NĚMEC -
Konceptualizace zvuku a jeho recepce ve výtvarném umění v Československu
Jakub FRANK -
Bertolt Brecht a fragmenty epického divadla naprieč kinematografiou
Gabriela Hoghová -
Bertolt Brecht: "Dobrý člověk ze Sečuanu" - komplexní kostýmní řešení
Paulína Bočková -
Bertolt Brecht Život Galileiho (možnosti interpretace B. Brechta v současném divadle)
Andrej Ďurik