Bc. Melina FLOKSOVÁ

Master's thesis

Čtenářská gramotnost v procesu vzdělávání

Reading Literacy in the Process of Education
Abstract:
Ve své diplomové práci se zabývám čtenářskou gramotností v procesu vzdělávání. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřila na pojem gramotnost. Zaobírám se historickým vývojem gramotnosti, pojmem gramotnost a funkční gramotností. V další kapitole jsem vymezila pojem čtenářská gramotnost, roviny čtenářské gramotnosti a postavení čtenářské gramotnosti v RVP ZV. V druhé kapitole jsem se také zabývala …more
Abstract:
In my thesis I follow up the reading literacy in the process of education. In the chapter of the theoretical part I focused on the term ?literacy?. I refer to the historical development of the literacy, to the term of literacy itself and to the functional literacy. In the next chapter, I defined the term ?reading literacy?, the levels of the reading literacy and its position in Framework Education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2015
Accessible from:: 3. 4. 2015

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Bc. Martina Rozsypalová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FLOKSOVÁ, Melina. Čtenářská gramotnost v procesu vzdělávání. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 3.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 3. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Upper Secondary Schools / 2s-ped-cj-12