Marek Jaroš

Bachelor's thesis

Virtuální tržiště vybraného know-how

Virtual markets of selected know how
Abstract:
Hlavní rysy virtuálních tržišť a jejich typologii včetně B2B, B2C, B2G, C2C a C2B, obchodní modely, obchodí metody. Definice nového obchodního modelu založeného na obchodování s komoditou jako je duševní vlastnictví. Strategie vstupu na trh, měření úspěšnosti dosažení cílů strategie. Využití nového modelu v akademické sféře.
Abstract:
First section is deseribing virtual market typology including business models and methods. In the second section there is designed new business model with special kind of commodity. Threre is also desribed how to enter market with new business model with appropriated strategy and how this new business model can cooperate with academic sphere.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 1. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2009
  • Supervisor: Prokop Toman
  • Reader: Vlasta Svatá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/14777