Estrategias mnemotécnicas en la adquisición del vocabulario español destinadas a estudiantes con dislexia – Bc. Ivana Janovcová
Bc. Ivana Janovcová
Master's thesis
Estrategias mnemotécnicas en la adquisición del vocabulario español destinadas a estudiantes con dislexia
Mnemonic devices in Spanish vocabulary acquisition designed for learners with dislexia
Abstract:
This Masterˈs Diploma Thesis deals with teaching of Spanish vocabulary to Czech grammar school students with dyslexia. Due to some changes at the level of national curriculum it can be expected that the number of students with dyslexia on mainstream institutions will increase progressively. The thesis takes into account the right of these students to receive a second language instruction which would …moreAbstract:
Diplomová práce se zabývá tématem výuky španělské slovní zásoby pro studenty s dyslexií na českých gymnáziích. Vzhledem k nedávným změnám, ke kterým došlo na státní úrovni kurikulárních dokumentů České republiky lze očekávat, že počet studentů s dyslexií na institucích běžného vzdělávacího proudu se bude postupně zvyšovat. Práce vychází z předpokladu, že také tito studenti mají právo na studium cizího …more
Language used: Spanish
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/moot8/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2017
- Supervisor: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Daniel Vázquez Touriňo, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JANOVCOVÁ, Ivana. \textit{Estrategias mnemotécnicas en la adquisición del vocabulario español destinadas a estudiantes con dislexia}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2017. Available from: https://theses.cz/id/aexzwp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Theses on a related topic
-
Speciální poruchy učení - diagnostika a náprava u dětí na prvním stupni základní školy
Kristýna Lamborová -
Specifické poruchy učení u žáků středních škol
Sára Křivánková -
Specifické poruchy učení ve spojitosti s poruchami pozornosti v předškolním a školním věku
Kateřina Heimrathová -
Specifické poruchy učení u žáků na prvním stupni základní školy v Praze
Lucie Maršnerová -
Specifické poruchy učení jako pedagogický problém
Dominika Tomásová -
Specifické poruchy učení u žáků 1. stupně základních škol - okres Benešov
Lucie Všetečková -
Vzdělávání žáka s ADHD a SPU na ZŠ a na víceletém gymnáziu s uměleckým zaměřením
Pavla Burešová -
Vzdělávání žáka se SPU na malotřídní ZŠ – případová studie
Marie Novotná