Petr Hasalík
Bakalářská práce
Řeč filmových snů
The Language of Filmic Dreams
Anotace:
Předmětnou náplní této práce je řeč filmových snů, tedy výrazové prostředky používané filmaři při vytváření stylizovaných snových scén či sekvencí od dob Georgese Mélièse až do současnosti. Každá kapitola se zaměřuje na jednu dekádu a obsahuje analýzy originálních snových scén či sekvencí ze dvou filmů z daného období. U všech analyzovaných filmů je uvedena i stručná synopse, aby bylo možné si snové …víceAbstract:
This thesis focuses on the language of filmic dreams, i.e., the means of expression used by filmmakers to create stylized dream scenes or sequences from the time of Georges Méliès to the present. Each chapter covers one decade and contains analyses of original dream scenes or sequences from two films from the respective period. There are also short synopses of all the analysed films that provide the …víceKlíčová slova
filmová řečKlíčová slova
snové sekvenceKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
snyKlíčová slova
filmový střihKlíčová slova
dějiny filmu
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2016
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9745
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2016
- Vedoucí: Jan DAŇHEL
- Oponent: Martin DOLENSKÝ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 5. 4. 2017 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros