Trendy v lokalizaci PC her mezi lety 2010-2019 – Ondřej KAŇOVSKÝ
Ondřej KAŇOVSKÝ
Bachelor's thesis
Trendy v lokalizaci PC her mezi lety 2010-2019
Localization of computer games in context of the Czech Republic Bachelor thesis focused on translation of computer games in the Czech Republic. It focuses on availability of Czech translations in last 10 years, interest among Czech customers and peaks into quality assessment of sample translations.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřila na analýzu dostupnosti lokalizace počítačových her mezi lety 2010-2019. Cílem bylo identifikovat trendy na trhu s PC hrami a jejich vývoj. Bakalářská práce analyzuje dostupnost lokalizací u tisíce nejlépe kriticky přijatých her; sto PC her v každém roce. Dále se zaměřuje na to, jak si v tomto ohledu vedla lokalizace do češtiny. Výsledky ukazují, že zájem o lokalizaci …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on analysis of computer games localization in years 2010-2019. The goal of the thesis was to identify trends and their development on the market with PC games. The thesis focuses on thousand most critically acclaimed PC games; hundred games each year. There is also focus on how localization efforts into Czech fared in comparison with global standards. The results show …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Pavel Král
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KAŇOVSKÝ, Ondřej. Trendy v lokalizaci PC her mezi lety 2010-2019. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English for Translators and Interpreters
Theses on a related topic
-
The Development of Videogame Localization in the Czech Republic
Pavel Válek -
Jsou placené hry již pasé? Souvislost mezi obchodním modelem a úspěšností videoher na platformě Steam
Robin KOŠIK -
Od koncepce po vydaní VR hry
René POLICHRONOV -
Metoda STEAM ve výuce vybraných témat biologie člověka na 2. stupni základní školy
Marcela NEUBAUEROVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights