Kateřina SEDLÁČKOVÁ, DiS.

Master's thesis

Kritická místa ve výuce matematiky při přechodu dětí z prvního stupně na druhý stupeň ZŠ

Critical points in the teaching of mathematics in the transition of children from the first grade to the second grade of primary school
Abstract:
Diplomová práce se snaží identifikovat kritická místa v matematice, které mohou žáci mít přechodu z prvního stupně na druhý. V teoretické části se diplomová práce zaobírá problémy s přechodem na druhý stupeň z různých pohledů. Praktická část vyhodnocuje dotazník určený pedagogům na druhém stupni. Dále obsahuje soubor úloh k procvičování. Součástí praktické části je i porovnání učiva v učebnicích a …more
Abstract:
The diploma thesis tries to identify critical points in mathematics that pupils may have when transitioning from the first grade to the second. In the theoretical part, the diploma thesis deals with problems with the transition to the second grade from different perspectives. The practical part evaluates a questionnaire intended for teachers at the second grade. It contains a set of tasks for practice …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Lukáš Honzík, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

SEDLÁČKOVÁ, Kateřina. Kritická místa ve výuce matematiky při přechodu dětí z prvního stupně na druhý stupeň ZŠ. Plzeň, 2023. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / Teacher Training for BSPL Teachers