Bc. Alica Buchová

Master's thesis

Brno, Bratislava a Lublaň: hrad nad městem a legenda o drakovi

Brno, Bratislava and Ljubljana: the castle above the city, and the legend of the dragon
Abstract:
Cílem práce je analyzovat marketing měst Brna, Bratislavy a Lublaně a vyhodnotit význam brandingu v marketingových strategiích měst. Důraz bude položen na identifikaci cílových skupin a zkoumání jejich podílu na plánovaných či realizovaných aktivitách. Pozornost bude také věnována podobě marketingového mixu, a to zejména konceptu 8P, s důrazem na komunikační nástroje. Východiskem práce se stane literární …more
Abstract:
The aim of the thesis is to analyse the marketing of the cities of Brno, Bratislava and Ljubljana and to evaluate the importance of branding in the marketing strategies of the cities. Emphasis will be placed on the identification of target groups and the examination of their share in planned or implemented activities. Attention will also be paid to the form of the marketing mix, especially the 8P concept …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2025

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2025
  • Supervisor: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Regional Development / Project management