Brno, Bratislava a Lublaň: hrad nad městem a legenda o drakovi – Bc. Alica Buchová
Bc. Alica Buchová
Master's thesis
Brno, Bratislava a Lublaň: hrad nad městem a legenda o drakovi
Brno, Bratislava and Ljubljana: the castle above the city, and the legend of the dragon
Abstract:
Cílem práce je analyzovat marketing měst Brna, Bratislavy a Lublaně a vyhodnotit význam brandingu v marketingových strategiích měst. Důraz bude položen na identifikaci cílových skupin a zkoumání jejich podílu na plánovaných či realizovaných aktivitách. Pozornost bude také věnována podobě marketingového mixu, a to zejména konceptu 8P, s důrazem na komunikační nástroje. Východiskem práce se stane literární …moreAbstract:
The aim of the thesis is to analyse the marketing of the cities of Brno, Bratislava and Ljubljana and to evaluate the importance of branding in the marketing strategies of the cities. Emphasis will be placed on the identification of target groups and the examination of their share in planned or implemented activities. Attention will also be paid to the form of the marketing mix, especially the 8P concept …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 1. 2025
Identifier:
https://is.muni.cz/th/brm5x/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2025
- Supervisor: doc. Ing. Vladimír Žítek, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Viktorie Klímová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BUCHOVÁ, Alica. \textit{Brno, Bratislava a Lublaň: hrad nad městem a legenda o drakovi}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2025. Available from: https://theses.cz/id/aiyrfy/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Regional Development / Project management
Theses on a related topic
-
Marketing in Public Space
Kateryna Skutaru -
An Analysis of the Modern Audit of Marketing Strategy Procedures of Coca-Cola and How it Affected the Internationally Renowned Company
Max Ralph Carle -
Marketing Strategy
MAYURKUMAR JAYSWAL -
City marketing města Plzně
Andrea Šiklová -
Vybrané aspekty marketingu Cinema City
Kristýna THOMAYEROVÁ -
Marketingová organizace Prague City Tourism a její podíl na rozvoji cestovního ruchu v Praze
Anastasiia Lukiianchuk -
Place marketing applied to the city of Marseille
Fulden Mustafa -
Mezinárodní marketingová komunikace Cinema City
Soňa Wollnerová