Bc. Barbora Hemzáčková
Bachelor's thesis
Dítě jako spotřebitel?
The child as a consumer?
Abstract:
Tato práce zkoumá, jak děti předškolního věku vnímají reklamu. Zabývá se tím, zda děti rozumějí významu slova reklama. Dále se snaží zjistit jejich názor na ni a do jaké míry reklamnímu sdělení důvěřují. Cílem práce je i odhalit, jaké množství reklamy děti shlédnou při sledování dětských pořadů a prohlížení časopisů přímo jim určených.Abstract:
This thesis analysis, how children from their very early age perceive publicity. It focuses on children’s understanding of the term publicity. Additionally, it analysis their opinion on it and to what extend is commercial sharing trustworthy for them. The aim of this thesis is to discover the number of viewed commercial announcements while observing television channels, magazines concentrated on children …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/13117/vsh_b/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: prof. PhDr. Libor Pavera, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Bachelor programme / field:
Gastronomy, Hotel Management and Tourism / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Pohybová aktivita dětí ve státní mateřské škole, v mateřské škole s alternativním zaměřením a v dětské skupině s prvky Montessori
Marie Menšíková -
Regulace dětské hry v mateřské škole
Tereza Pohanková -
MATEŘSKÁ ŠKOLA V MUZEU, MUZEUM V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Božena BOBKOVÁ -
Logopedická prevence u dětí v mateřské škole při Olivově dětské léčebně v Říčanech u Prahy
Kateřina Janíková -
Hudební aktivity v mateřské škole - práce s dětskou písní a nástroji boomwhackers
Lucie Zatloukalová