Virtuální plastika: Aplikace haptického modelování v obecné anatomii – Bc. Veronika Hlavatá, DiS.
Bc. Veronika Hlavatá, DiS.
Diplomová práce
Virtuální plastika: Aplikace haptického modelování v obecné anatomii
Virtual sculpture: Application of haptic modeling in general anatomy
Anotace:
Magisterská diplomová práce se zabývá možnostmi integrace prostorové obrazové informace s hmatem zkoumaného v oblasti obecné anatomie člověka. Zaměřuje se na teoretickou i praktickou část grafické tvorby trojrozměrné haptické modelace, která je produkována za účelem vědecké simulace a zhodnocení umělecké digitální tvorby v rámci speciálního oboru medicíny. Téma volně navazuje na bakalářskou práci s …víceAbstract:
The master‘s thesis deals with the possibility of integrating spatial image information with touch researched in the field of general human anatomy. The work focuses on the theoretical and practical part of the graphic design of three-dimensional haptic modeling, which is produced for the purpose of scientific simulation and evaluation of artistic digital creation in a special field of medicine. The …víceKlíčová slova
Počítačová grafika digitální trojrozměrná modelace virtuální sochařství virtuální plastika trojrozměrný objekt digitální objekt prostorová obrazová informace virtuální simulace vědecká simulace simulační zařízení zdravotní simulátor simulace interaktivita obecná anatomie lékařství haptické modelování hmat haptika haptické zařízení stylus umění software hardware měkké části pevné struktury kost kůže direktivní aplikace adirektivní aplikace screeningové aplikace aktivní plastiky pasivní plastiky duální hmatové plastiky absolutní haptické plastiky Computer graphics digital three-dimensional modeling virtual sculpture sculpture three-dimensional object digital object spatial image information virtual simulation scientific simulation simulation device medical simulator simulation interactivity general anatomy medicine haptic modeling touch haptics haptic device art soft parts solid structures bone skin directive applications adirective applications screening applications active sculptures passive sculptures dual tactile sculptures absolute haptic sculptures
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/hohec/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2021
- Vedoucí: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Teorie interaktivních médií / Teorie interaktivních médií