Dobrovoľníctvo v kampaniach politických strán na Slovensku. Dedičstvo komunizmu alebo západný štandard? – Bc. Marek Vandrák
Bc. Marek Vandrák
Diplomová práce
Dobrovoľníctvo v kampaniach politických strán na Slovensku. Dedičstvo komunizmu alebo západný štandard?
Voluntary Activities in Campains of Slovak Political Parties. Heritage of Communism or Western Standard?
Abstract:
This diploma thesis is designed to study various types of volunteer activities one can encounter within election campaigns of political parties. Its goal is to give a complex picture of this topic in the specific context of Slovak republic and to compare the use of volunteer work in campaigns here and in Western Europe.Abstract:
Táto diplomová práca sa venuje téme rôznych druhov dobrovoľníckych aktivít, s ktorými sa možno stretnúť v rámci predvolebných kampaní politických strán. Cieľom je komplexné poňatie tejto problematiky v kontexte špecifických podmienok Slovenska a jeho porovnanie s využívaním dobrovoľníctva v politických kampaniach v západnom svete.
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 12. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u1uey/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 1. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Peter Spáč, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
VANDRÁK, Marek. \textit{Dobrovoľníctvo v kampaniach politických strán na Slovensku. Dedičstvo komunizmu alebo západný štandard?}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/al5bd3/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Politologie / Politologie
Práce na příbuzné téma
-
Financovanie politických strán v Slovenskej republike
Martina Durčáková -
Politické strany v SR, ich vznik a financovanie
Tomáš Haulík -
Use of social media by political parties of India in comparison of EU.
Mohd Danish Ansari -
The Perception of national identity by political parties and its development in the context of European political space in the Czech Republic, Poland, and Slovakia between 2004 and 2013
Michal Vít -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Political Parties and their Impact on the Political Stability of Africa: An Algerian Case Study.
Abdessalam Djouadi -
Brexit: The Portrayal of Political Campaigns in the Media
Nicolas Lucassen -
Persuasive strategies in political speeches: A contrastive analysis of Barack Obama's and Donald Trump's electoral speeches
Jana Veselá