Eva Vilémová

Master's thesis

Rozdíly ve vnímání vizuálních podnětů mezi pohlavími: využití eye-trackingu v hodnocení dopadů marketingové komunikace

The differences in the perception of visual stimuli between the sexes: the use of eye-tracking the evaluation of the impact of marketing communications
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou vizuálních podnětů, působících na jednotlivá pohlaví. Cílem je zjistit, zda u jednotlivých genderů probíhá percepce a kognice těchto podnětů různě, případně jakým způsobem. V teoretické části je přiblížena problematika neuromarketingu, jeho techniky, oblasti působení a jeho omezení. Podstatnou součástí práce je teoretická rešerše již proběhlých studií zaměřených na vizuální …more
Abstract:
This paper analyses visual stimuli acting on gender. The main aim of this thesis is to determine perception and cognition of these stimuli with relations to gender and define reasons of theirs processing. The theoretical part of this thesis focuses on the neuromarketing, its technique, areas of application and limitations. The substantial part of this paper is research of studies aimed on visual stimuli …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2016
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/53865

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management