Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice – Bc. Michaela Čechová, BA (Hons)
Bc. Michaela Čechová, BA (Hons)
Diplomová práce
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Anotace:
Tato diplomová práce zkoumá do jaké míry jsou poslechové schopnost žáků v anglickém jazyce ovlivněné procvičovaným anglické výslovnosti. Práce je rozdělena na dvě části. Nejprve je prezentováno teoretické pozadí výuky výslovnosti. Vysvětlena je terminologie, principy a zvláštní znaky anglické výslovnosti v porovnaní se zvukovým systémem češtiny. Dále práce identifikuje případné těžkosti spojené s výslovností …víceAbstract:
This diploma thesis investigates to what extent taking part in English language pronunciation practice affects learners’ listening comprehension. The paper is divided into two parts. Firstly, it presents the theoretical background of teaching pronunciation. It then explains the terminology, principles and features of the English pronunciation system as compared to the Czech system of sounds. Next, …víceKeywords
teaching pronunciation vowels consonants connected speech listening comprehension teaching listening questionnaire pronunciation lessons comparative analysis výuka výslovnosti samohlásky souhlásky vázání slov porozumění poslechu výuka poslechových dovedností dotazník lekce výslovnosti srovnávací analýza
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/o1h75/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2023
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Jak vystavení angličtině mimo školu skrze anglické filmy a seriály společně s učením anglické výslovnosti ve škole ovlivňuje jazykové dovednosti žáků, zvláště poslechové a výslovnostní.
Gabriela Kostková -
Výuka poslechových dovedností v anglickém jazyce na středních školách
Filip Kleprlík -
Efektivní způsoby organizace výuky poslechových dovedností na 2. stupni ZŠ
Pavlína NASCIMENTO -
Využití podcastingu k podpoře autonomního rozvoje poslechových dovedností dospělých studentů na vyšší úrovni znalosti cizího jazyka.
Eva Vilhumová -
Rozvoj poslechových a verbálních dovedností v anglickém jazyce v preprimárním vzdělávání
Zuzana MADERA -
Využití autentických materiálů ke zlepšení poslechových dovedností žáků základních škol
Martina MAJTÁNOVÁ -
The Development of the Language Skill of Listening Comprehension
Drahuše Škodová -
The influence of listening to music in English lessons on students' pronunciation
Pavlína Jobánková